Dag 19, Port Douglas naar Cairns

31 juli 2015 - Cairns, Australië

Na het ontbijt vertrokken naar Cairns, gelukkig niet zo'n lange rit, maar 67 km. Direct doorgereden naar de Skyrail. Hier ga je aan gondels met een kabelbaan over het regenwoud. Fantastisch uitzicht! Eerste stop bij Red Peak station waar je een stuk door het regenwoud loopt. 2de stop is Barron Falls station, een prachtige waterval waar de rotsen kleuren van brons, zilver naar goud. (Zie foto)

Daarna door naar Kuranda, wij gingen over een meer en zagen een krokodil liggen. Eerst heel stil, dus wij dachten het is een tak maar toen begon hij te zwemmen. Prachtig!!! Uitgestapt in het stadje, echt puur voor toeristen. Hier en daar een markt en heel veel winkeltjes, dus maar even lekker een lunch gepakt. Daarna de rit met de gondels weer naar beneden en naar ons hotel gereden.

Heerlijk over de boulevard gelopen en wat gedronken, daarna ons laatste etentje bij een superlekker Italiaans restaurant Villa Romana. Morgenochtend nog even in Cairns rondlopen en dan beginnen wij onze terugreis. Van Cairns naar Brisbaine, naar Dubai en dan zondagmiddag rond 13.15 uur landen wij weer in Amsterdam. Van hieruit eindigt onze verslaggeving. Wij hopen dat jullie genoten hebben van onze verhalen. En zoals ze hier zeggen: No worry! G'day mates!

1. Jitty:
    31 juli 2015
    Wat een mooie afsluiting van een Geweldige reis!! Zo afwisselend, geen dag hetzelfde!! Ik vond het fantastisch om jullie gedurende jullie reis via dit reisblog te mogen volgen! Ik heb genoten van de verhalen en foto's! Ik wens jullie een mooie en veilige terugreis toe! Als jullie landen op Schiphol is het zonnig en rustig weer en heten jullie dan Welkom in ons eigen Kikkerlandje! Lieve groet, Jitty
  2. Gert:
    31 juli 2015
    Wat een prachtige natuur en wat hebben jullie genoten, maar de verhalen thuis zullen ook prachtig zijn en dan zullen we meer foto's zien, maar nu ik het zelf meegemaakt heb om dit thuis te volgen, kan ik me heel goed voorstellen, dat iedereen dat hartstikke leuk vind en vond, prachtig allemaal
  3. Beppiegriff:
    31 juli 2015
    Wat hebben jullie vreselijk veel gezien en genoten
    de koelkast is gevuld de planten en bloemen verzorgd heb zoveel mogelijk dode bloemetjes er uit gehaald maar het heeft toch wel wat van de storm geleden wij wensen jullie een veilig en goede reis naar huis tot ziens lieve schatten.