Dag 8 en 9, Sunshine Coast naar Fraser Island

20 juli 2015 - Fraser Island, Australië

Vandaag op naar Fraser Island en onze lieve nicht Hetty ontmoeten. Geweldig na zoveel jaar elkaar weer zien. Wij zijn direct naar haar huis gereden in Hervey Bay, daar ontmoeten wij ook haar man Adam en haar dochter Paris, de andere twee waren op school. Nog even op de Skype met haar vader en moeder in Nieuw Zeeland, oom Albert en tante Riek. Gezamenlijk geluncht aan het strand en heel veel bijkletsen. Helaas veel te weinig tijd want wij moeten met de Ferry naar Fraser Island. Hetty brengt ons weg en zwaait ons uit. Dag lieve nicht, zwaai, kus, zwaai!

Achter de boot zwommen dolfijnen en na ongeveer 45 minuten kwamen wij aan op het prachtige eiland. 's Avonds heerlijk gegeten en vroeg naar bed. Om 7.45 uur klaar voor een Beautifull spot Tour met onze gids Hayden over het eiland, met een 4x4 bus. Op naar het prachtige Lake McKenzie, waar natuurlijk alleen hele rare Hollanders in het koude water gaan zwemmen. Een adembenemende plek.

Bij Central station een wandeling gemaakt door het tropisch regenwoud. Even lunchen bij Eurong Beach resort en op naar het 75 Mile beach waar wij met de 4x4 bus over het strand scheuren. Wij hebben vanaf het strand een rondvlucht gemaakt over de zee en het eiland en zelfs 3 walvissen gezien, wij waren er stil van. Vanuit de lucht zie je pas hoe mooi het hier is. Nog langs Eli Creek waar Sharon en Mitch in zijn geweest en de laatste stop bij Stone Tool Sandblow lookout point. Fantastisch, hier zijn grote zandheuvels over de duinen heen gewaaid en hebben een heel stuk bos bedekt.

Lekker eten en weer slapen want morgen de Ferry al om 7.50 uur.

1. Jenette:
    23 juli 2015
    Jullie beleven veel zeg! En wat een leuke, mooie foto's
    Gaaf om te zien
  2. Beppiegriff:
    23 juli 2015
    Jammer dat het met het skype niet zo goed lukt maar ik heb jullie toch weer even gezien ,En aan de reisverhalen te lezen hebben jullie een vakantie om nooit meer te vergeten nou genieten jullie nog maar lekker verder van deze mooie reis .
    Voor allemaal dikke kussen en ik hou van jullie.
  3. Beppiegriff:
    23 juli 2015
    Jammer dat we niet langer met elkaar konden praten maar jullie maken in ieder geval heel veel mee.Hier gaat alles goed en geniet erg van mijn mooie badkamer. Wendy komt hem zaterdag nog een keer voor mij schoonmaken.want ik kon pas woensdag voor het eerst onder de douch, daar heb nog wel het een en ander tegen gezeten maar Maarten heeft het allemaal keurig op gelost wat een schat van een jongen is dat.Nou liefies ik kijk al weer uit naar jullie volgende reis verslag want dat is erg leuk om te zien,voor straks slapen jullie lekker en morgen gezond weer op voor de volgende belevenissen xx hou van jullie.
  4. Gert:
    23 juli 2015
    Weer fijn om een verhaal te lezen, ik begreep van Jo (SMSje), dat jullie 3 dagen geen internet hadden, nu wel en heel vreemd, je kijkt elke dag je mail, benieuwd naar een reisverhaal, dus helemaal leuk.
    Hardstikke mooi en gezellig zo met de familie in Australie en nu ook nog dolfijnen gespot, helemaal prachtig.
  5. Jitty:
    23 juli 2015
    Wat beleven jullie veel!! Fantastisch! Leuk ook die foto´s! Ik miste je reisverslagen hoor Jo.!! Ik dacht ze hebben het veel te druk om ook nog te schrijven! Maar goed, nu zijn het er drie achter elkaar, dus ik ga er lekker voor zitten! Ik geniet met jullie mee!!