Dag 14, Townsville naar Port Douglas

26 juli 2015 - Port Douglas, Australië

Gisteravond heerlijk gegeten in Townsville. Helaas was de Tomahawksteak op, dus toch maar iets anders gekozen. Ze hadden ook super lekkere wijn en toetjes. (Zie foto).

Vroeg vertrokken voor onze laatste grote rit. Vaak is de highway gewoon een provinciale weg, dus echt doorrijden is er niet bij. Veel caravans en truckers. Onderweg even een lunch gepakt, was wel lachen want tijdens onze bestelling moest ze eerst even kijken of er wel genoeg ham was.

Je zag de natuur veranderen van droog open landschap naar een tropisch bos. Na Cairns nog een stuk door de bergen. Aangekomen in Port Douglas snel ingecheckt en vlug het stadje in om te verkennen nu het nog even licht is. Even inkopen gedaan bij de lokale supermarkt. Snel terug naar het Ramada Beach resort en het zwembad in, want hier is het lekker tropisch warm en een beetje vochtig.

's Avonds nadat iedereen lekker opgefrist was lekker gegeten in het stadje bij Rattle and Hum. Een soort kroeg/restaurant. Je moest aan de ene kant bij de bar drinken bestellen en aan de andere kant bij de desk het eten. Je kreeg een boemerang (soort pieper) mee die begon te knipperen en loeien als het eten klaar was. Je schrok je een hoedje maar het was echt lachen.

Terug in het hotel nog even wat gedronken, helaas gaat de bar al om 21.00 uur dicht, maar wij waren allemaal toch wel moet van de reis. Dus lekker slapen. Morgen even lekker niks en genieten van het weer.

1. Beppiegriff:
    27 juli 2015
    Ja dat is wel wat anders als thuis hé daar kun je maar pakken wat je wilt,maar ook dat is leuk om mee te maken nou zo te zien komen jullie niets te kort hoor julie zien er goed uit.Het zal wel lekker zijn om nu een paar dagen tot rust te komen en alles wat jullie mee gemaakt hebben in alle rust nog eens over je heen laten komen nou lieve schatten slapen jullie lekker en morgen gezond weer op voor een nieuw Avontuur.heel veel xxxxxxxxje.
  2. Jitty:
    27 juli 2015
    Heerlijk om te zien hoe jullie genieten!! Wat een lekker zwembad!!
    Rust maar lekker uit en beleef ieder moment bewust, want voor je het weet zit je weer in het vliegtuig naar huis want de tijd vliegt!!
  3. Gert:
    27 juli 2015
    Jullie hebben er al een aardige trip opzitten en genieten volop (wij ook), nu even bijkomen en hier vandaan de omgeving verkennen.