Dag 16, Port Douglas, Great Barrier Reef

28 juli 2015 - Port Douglas, Australië

Vanmorgen vroeg ontbijten, want vandaag gaan wij met de Wavedancer, een hele grote catamaran naar het Great Barrier Reef. Net voor het Low Isle leggen ze de boot voor anker. Met kleinere boten wordt iedereen naar het eiland vervoert. Iedereen krijgt flippers en snorkels mee. Snel de zee in, wij kunnen niet wachten.

Wat is dit prachtig!!!! Wij zien zoveel mooie vissen in allerlei kleuren, blauw, geel, groen en nog veel meer! Schitterend koraal in heel veel vormen, fantastisch. Na een poosje snorkelen zien wij ook nog een schildpad, eerst rustig liggend en daarna zwemt hij op z'n gemak naar boven om lucht te happen. Na een poosje zwemmen zien wij ook nog een zandhaai, die blijft op z'n dooie gemak liggen, maar wat zijn wij onder de indruk. Wij raken er niet over uitgepraat.

Even terug naar de boot voor een heerlijke lunch. Iedereen wil nog terug om verder te snorkelen. Want wij willen de pijlstaartrog zien. Achteraf toch gezien want hij ligt helemaal onder het zand en ze ziet dan een lange streep erachter met alleen het puntje van zijn staart zichtbaar. Nog meer vissen, zeekomkommers en een vis die noemen ze Doori, die is blauw met over de lengte een gele streep, ze zwommen in hele scholen om ons heen. Mitch, Sharon en Victor gaan nog dieper het reef in en zien nog meer fantastisch en ook nog een barracuda. Heel veel foto's en filmpjes gemaakt. André filmt ook nog even het eiland waar heel veel vogels broeden, tussen zonsondergang en zonsopgang mag niemand het eiland op voor de rust van de vogels.

Helaas aan al het moois komt een eind, de terugreis was iets heftiger dan heen, veel hoge golven en de boot vaart bijna helemaal op z'n zeilen door de diepblauwe zee. Wat een indrukken vandaag, iedereen moet alles even laten bezinken. Dus terug naar het hotel en allemaal even een drankje. De mannen gaan ervoor aan de poolbar. Vanavond weer lekker eten en een afzakkertje na deze fantastisch mooie dag.

1. Beppiegriff:
    28 juli 2015
    Het houd maar niet op met het genieten van jullie.
    Wat zullen jullie veel te vertellen hebben als jullie thuis zijn geniet nog maar lekker een paar dagen ,want nu gaat het heel snel hoor.xx
  2. Gert:
    28 juli 2015
    Wat een prachtig verhaal en wat zal dat adembenemend mooi geweest zijn.
    De foto' s zeggen al genoeg.
    Ik hoop dat je ook nog onderwaterfoto's hebt.
    Maar dat zullen we zeker nog wel zien.
    Geniet er van, gr Gert
  3. Jitty:
    28 juli 2015
    Wat een bijzondere vakantie maken jullie mee! Zoveel verschilllende indrukken! Die onderwater wereld kennen we alleen maar van Jaques Cousteau die ons jaren doormiddel van zijn films op de t.v. heeft geïnformeerd en nu beleven jullie dit zelf. Helemaal geweldig hoor!!
  4. Beppiegriff:
    28 juli 2015
    lievie moet ik nog wat boodschappen voor je in huis halen dit wil ik graag weten want zaterdag zijn we naar de bloemen en fruit corso in Laren ik ga nu naar mijn bedje en jullie staan al weer op denk ik.tot horens xx.
  5. Beppiegriff:
    Ik bedoelde Naaldwijk.xx